A- A A+
Δευτέρα, 23/05/2016

Tρόποι για τη μείωση της αυξημένης κόπωσης λόγω Πάρκινσον

Κατηγορίες: Υγεία

Tρόποι για τη μείωση της αυξημένης κόπωσης λόγω Πάρκινσον

Το αίσθημα της αυξημένης κόπωσης είναι ένα από τα συνηθισμένα ανυπόφορα συμπτώματα της νόσου του Πάρκινσον.

Η ταυτόχρονη ψυχική και σωματική κόπωση που μπορεί να αισθάνεται κάποιος ασθενής με Πάρκινσον, εκδηλώνεται με διάφορους τρόπους, από απλή έλλειψη ύπνου μέχρι απάθεια.

Επιπλέον, ο πόνος από συμπτώματα όπως η ακαμψία, δυσκολεύει τον ύπνο, συχνά σε σημείο αϋπνίας που με τη σειρά της, επιδεινώνει την κούραση κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Τόσο η αϋπνία, όσο και η υπνηλία, μπορεί να είναι απλά συνέπειες της λήψης φαρμάκων για το Πάρκινσον.

Πιθανές αλλαγές στην καθημερινότητά των ασθενών, στις φυσικές τους δραστηριότητες, ακόμα και στα φάρμακα που παίρνουν, μπορούν να τους βοηθήσουν να νιώθουν λιγότερη κούραση.

Αλλαγές όπως:

- Αν μέσα στην ημέρα, νιώθετε εξάντληση, μιλήστε με τον ιατρό σας. Μία αλλαγή στα φάρμακα, μπορεί να σας βοηθήσει.

- Κάντε οικονομία δυνάμεων. Αν η επόμενη ημέρα προβλέπεται περισσότερο απαιτητική, πηγαίνετε για ύπνο λίγο νωρίτερα το προηγούμενο βράδυ.

- Ασκηθείτε τακτικά. Κάποιοι πιστεύουν ότι το να ξεκινάς την ημέρα με έναν περίπατο ή ένα μάθημα γιόγκα, τους βοηθά να έχουν περισσότερη ενέργεια στο υπόλοιπο της ημέρας. Έρευνες δείχνουν ότι η έντονη άσκηση πριν τον ύπνο, μπορεί να του προκαλέσει διαταραχές, αλλά μερικές διατάσεις της γιόγκα ή ελαφριά για την καρδιά άσκηση θα σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε ευκολότερα.

- Κάνετε διάλειμμα το μεσημέρι και κοιμηθείτε από δέκα μέχρι τριάντα λεπτά, μεταξύ 14:00 με 15:00.

- Ακολουθήστε ένα τακτικό πρόγραμμα. Προσπαθήστε να πηγαίνετε την ίδια ώρα για ύπνο, για να σηκωθείτε επίσης την ίδια ώρα το πρωί, ακόμα και το Σαββατοκύριακο. Αν πιστεύετε ότι θα έχετε πρόβλημα αν μείνετε άυπνοι, σηκωθείτε από το κρεβάτι και διαβάστε ή βρείτε κάποια άλλη δραστηριότητα που θα σας χαλαρώσει. Το διάβασμα στο κρεβάτι ή το να δείτε τηλεόραση, ίσως σας βγάλει εκτός προγράμματος.

- Διασκεδάστε. Μπορεί να σας φαίνεται αυτονόητο, αλλά το να βρείτε δραστηριότητες που θα σας κάνουν να νιώθετε περισσότερη ενέργεια, είναι σίγουρο ότι θα σας βοηθήσουν.

- Μειώστε το στρες. Πολλοί πιστεύουν ότι το στρες χειροτερεύει την κούραση. Αν νιώθετε στρεσαρισμένοι, δραστηριότητες όπως η άσκηση, ο διαλογισμός, το διάβασμα, η δημιουργία ενός παζλ, θα σας χαλαρώσουν. Μία άλλη έρευνα έδειξε ότι ακόμα και να γράφεις για οτιδήποτε σε αγχώνει, βοηθά στη μείωσή του.

 

 

ελεύθερη μετάφραση αποσπασμάτων άρθρου της Nancy Ryerson στο michaeljfox.org

Αφήστε σχόλιο

Παρακαλούμε συνδεθείτε για να αφήσετε σχόλιο.