A- A A+
Παρασκευή, 13/05/2016

Καθετί καλό για την καρδιά, το ίδιο καλό και για την υγεία του εγκεφάλου

Κατηγορίες: Υγεία

Καθετί καλό για την καρδιά, το ίδιο καλό και για την υγεία του εγκεφάλου

Αν όσο μεγαλώνετε, έχετε την προσδοκία να παραμένει ακμαίο το μυαλό σας, κοιτάξτε πρώτα να κρατήσετε την καρδιά σας σε καλό επίπεδο.

Μία ερευνητική ομάδα καθοδηγούμενη από την Dr. Hannah Gardener, επιδημιολόγο στο Πανεπιστήμιο του Μαϊάμι, ανέλυσε πολλά δεδομένα για τους κινδύνους για την καρδιά, από λευκούς, μαύρους και ισπανόφωνους που ζουν σε μία γειτονιά της Νέας Υόρκης.

Οι ερευνητές ήθελαν να δουν πως οι συμμετέχοντες ηλικίας 60 και 70 ετών, θα τα κατάφερναν σε επαναλαμβανόμενα τεστ μνήμης και πνευματικής διαύγειας έξι χρόνια αργότερα και ειδικότερα ποιες διαφορές θα έφερνε ένας πιο φιλικός για την καρδιά τρόπος ζωής στην εγκεφαλική τους λειτουργία, εκτός φυσικά από την πρόληψη των καρδιακών επεισοδίων.

Στην ίδια μελέτη, οι ερευνητές ξεκίνησαν με περισσότερα από χίλια άτομα που είχαν αξιολογήσει την καρδιοαναπνευστική τους λειτουργία, βασισμένοι στους παράγοντες του "Life's Simple 7", όπως ονομάστηκαν από το Journal of the American Heart Association.

Αυτοί οι επτά ευεργετικοί παράγοντες για την καρδιά και για τα αιμοφόρα αγγεία, περιλαμβάνουν: διατήρηση φυσιολογικού βάρους, καλή διατροφή, καθόλου κάπνισμα, συχνή άσκηση, διατήρηση πίεσης, σακχάρου και χοληστερίνης στα φυσιολογικά όρια.

Για τη μέτρηση της πνευματικής διαύγειας, η ίδια ερευνητική ομάδα, χρησιμοποίησε διάφορα τεστ μνήμης, κριτικής ικανότητας, οξυδέρκειας και επίλυσης ασκήσεων.

Τα αποτελέσματα ήταν ξεκάθαρα, καθώς έδειξαν ότι σε όλες τις δημογραφικές κατηγορίες, τα άτομα που είχαν υψηλότερες επιδόσεις στην καρδιοαναπνευστική λειτουργία, τα πήγαν καλύτερα και στα τεστ της διανοητικής ικανότητας, σε σχέση με εκείνους που είχαν χαμηλότερες επιδόσεις.

Επιπλέον, τα ίδια τεστ κάποια χρόνια αργότερα σχετικά με την οξυδέρκεια, έδειξαν ότι τα προφανή οφέλη από μία καλοδιατηρημένη καρδιά παρέμεναν και για τον εγκέφαλο.

Όσο μεγαλύτερη δηλαδή ήταν η επίδοση στο "Life's Simple 7", τόσο το καλύτερο.

"Παρατηρώντας στη διάρκεια του χρόνου, τις αλλαγές στην υγεία του εγκεφάλου τους, έδειχναν μεγαλύτερη ικανότητα απομνημόνευσης, γρηγορότερης επεξεργασίας και καλύτερη εκτελεστική λειτουργία" λεει η Dr. Gardener.

"Η διατήρηση την εκτελεστικής ικανότητας του εγκεφάλου σε υψηλό επίπεδο, δηλαδή του συνόλου των πνευματικών δεξιοτήτων που αφορούν την ικανότητα οργάνωσης, τη διαχείριση του χρόνου, τον έλεγχο των παρορμήσεων, αποδεικνύεται εξαιρετικά σημαντικη, όσο μεγαλώνουμε" σύμφωνα με τον Dr. Clinton Wright νευρολόγο στο Πανεπιστήμιο του Μαϊάμι και ερευνητή στην ίδια μελέτη.

Όσο κάποιες μικρές αδυναμίες στη μνήμη, όπως να ξεχνάμε ένα οικείο όνομα ή μέρος, μπορεί να είναι ενοχλητικές, είναι ακριβώς αυτή η εκτελεστική λειτουργία του εγκεφάλου που καθορίζει τη δυνατότητα μας να διαχειριζόμαστε την καθημερινότητα μας.

Περισσότερη έρευνα χρειάζεται για να αποδειχθεί ακριβώς πως η καλή καρδιοαναπνευστική λειτουργία προστατεύει τον εγκέφαλο καθώς και για να ανακαλυφθεί αν υπάρχουν κάποιες στιγμές στη ζωή που παράγοντες όπως η άσκηση και η διατροφή επιδρούν περισσότερο σε αυτή την προοπτική.

"Είναι σαν τους ίδιους λόγους εξαιτίας των οποίων καταστρέφονται τα αιμοφόρα αγγεία στην καρδιά, που επίσης μπορούν να φθείρουν τα πολύ μικρά αγγεία που βρίσκονται παντού στο σώμα. Αν αυτά τα πολύ μικρά αγγεία είναι στον εγκέφαλο, μπορεί να κάνουν ζημιά που να έχει φυσικά επίπτωση και στη γνωστική λειτουργία", λέει ο Dr. Wright.

Συνεπώς, σε καθετί σχετικό με το βιολογικό μηχανισμό, το μήνυμα είναι σαφές: "Κρατήστε την καρδιά σας όσο πιο υγιή γίνεται, βοηθώντας ταυτόχρονα και τον εγκέφαλό σας".

Όλα τα ευρήματα της ερευνητικής ομάδας της Dr. Gardener, μπορείτε να τα διαβάσετε αναλυτικά, εδώ.

 

 

ελεύθερη μετάφραση αποσπασμάτων άρθρου της Patti Neighmond στο NPR

 

 

Αφήστε σχόλιο

Παρακαλούμε συνδεθείτε για να αφήσετε σχόλιο.