A- A A+
Παρασκευή, 01/04/2016

Μερικοί απλοί τρόποι για βελτιωμένη ψυχική υγεία και ευεξία

Κατηγορίες: Υγεία, Διαβίωση

Μερικοί απλοί τρόποι για βελτιωμένη ψυχική υγεία και ευεξία

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της αγγλικής οργάνωσης Mind, κάθε χρόνο ένας στους τέσσερις ανθρώπους στη Μεγάλη Βρετανία θα βιώσει κάποιο πρόβλημα ψυχικής υγείας, όπως κατάθλιψη, κρίση πανικού, διατροφικές και ιδεοψυχαναγκαστικές διαταραχές ή κάτι άλλο.

Η οργάνωση υποστηρίζει επίσης ότι οι άνθρωποι με πνευματικές ασθένειες, έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρδιοαναπνευστικά προβλήματα και παχυσαρκία.

Συνεπώς, αν μας ενδιαφέρει να ενισχύσουμε την πνευματική μας ευεξία: 

Βάζουμε στόχους

Αυτός είναι ένας απλός και καλός τρόπος για να έχουμε λογικές απαιτήσεις από τον εαυτό μας.

Θέτοντας στόχους βοηθάμε τον εαυτό μας να πετύχει, αλλά και αυτό να μη γίνει, δεν χρειάζεται να το πάρουμε προσωπικά.

Οι ανησυχίες των τελειομανών, ίσως είναι υπεύθυνες για πολλά και άχρηστα αρνητικά συναισθήματα, τα οποία όμως μπορούμε να αποφύγουμε, καθορίζοντας "επίπεδα επιτυχίας" που οδηγούν στον τελικό μας στόχο, παρά να προσπαθούμε να τον πετύχουμε απευθείας.

Είμαστε δραστήριοι και βγαίνουμε έξω 

Δραστήριοι δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι πρέπει να πηγαίνουμε γυμναστήριο.

Μπορεί να είναι οποιαδήποτε δραστηριότητα μας βάζει σε κίνηση, όπως το περπάτημα. Η φυσική δραστηριότητα μπορεί να μας βοηθήσει να μειώσουμε το άγχος και να βελτιώσει τη διάθεσή μας.

Μία μελέτη που δημοσιεύτηκε στο αμερικάνικο Proceedings of the National Academy of Science βρήκε ότι ενενήντα λεπτά περπάτημα μακριά από αστικές περιοχές μπορεί να μειώσει τις αρνητικές σκέψεις.

Αν αυτό δεν είναι εφικτό, ο στόχος είναι να περνάμε πέντε λεπτά την ημέρα σε ένα "πράσινο μέρος", όπως υποστηρίζει άλλη σχετική μελέτη στο Environmental Science & Technology

Δίνουμε χρόνο στον εαυτό μας

Για κάποιους, η ιδέα να αυξήσουν τις προσωπικές τους υποχρεώσεις ή να βρουν χρόνο για να βοηθούν άλλους ανθρώπους μοιάζει δύσκολη.

Πάντως, σύμφωνα με όσα προτείνει το αγγλικό Εθνικό Σύστημα Υγείας (NHS), ακόμα και μία μικρή χειρονομία, όπως να βοηθήσουμε έναν φίλο, να κανονίσουμε μια έξοδο για έναν συγγενή μας ή απλά να πούμε ευχαριστώ σε κάποιον που το αξίζει, μπορεί να βοηθήσει.

Οι πράξεις καλοσύνης ενεργοποιούν περιοχές "ανταμοιβής" στον εγκέφαλο και παρέχουν μια αίσθηση σκοπού και αυτοεκτίμησης. 

Είμαστε προσεχτικοί

Προσπαθούμε να έχουμε καλύτερη γνώση για τον εαυτό μας, τις σκέψεις μας, τα συναισθήματά μας και τον κόσμο γύρω μας. 

Το Oxford Mindfulness Centre υποστηρίζει ότι αυτή η μέθοδος μπορεί να μειώσει το άγχος, να οδηγήσει σε θετικές αλλαγές και να μειώσει την κατάθλιψη. 

Ζητάμε βοήθεια

Απευθυνόμαστε στον ιατρό μας ή σε ειδικευμένους φορείς που μπορούν να μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημά μας.

 

 

ελεύθερη μετάφραση αποσπασμάτων άρθρου της Kayleigh Lewis στον Independent

Αφήστε σχόλιο

Παρακαλούμε συνδεθείτε για να αφήσετε σχόλιο.

NEWSLETTER